
Producenci motocykli na pierwszy montaż często montują przednie zębatki które mają na sobie gumowy pierścień. Zębatki takie w założeniu mają powodować cichszą pracę zestawu napędowego. Od pewnego czasu ...
Producenci motocykli na pierwszy montaż często montują przednie zębatki które mają na sobie gumowy pierścień. Zębatki takie w założeniu mają powodować cichszą pracę zestawu napędowego. Od pewnego czasu ...
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się nie problemem doboru stroju na motocykl Adventure.
Na początek zastanówmy się skąd wzięła się moda na motocykle adventure. To turystyki z możliwością zwiedzania trudniej dostępnych szlaków, a w wersjach lekkich dające nawet możliwość wjechania w teren. Wiele osób widząc rosnącą popularność tego segmentu ...
Jak wymienić zestaw napędowy w motocyklu?
Dzisiaj zajmiemy się wymianą łańcucha i zębatek w motocyklu. Jak ocenić czy łańcuch i zębatki są już do wymiany omawialiśmy w poprzednich artykule dostępnym tutaj. Dzisiaj ze szczegółami opiszę wam jak zabrać się do samodzielnej wymiany napędu.
Seca to firma której oferta znalazła się w ofercie motopasji nie przypadkowo. Dla nas ważne są wartości które stoją za każdą marką. Na równorzędnym miejscu stawiamy też obsługę klientów po sprzedaży produktu, czyli tą związaną z reklamacjami. Seca jest Polską marką co również jest zaletą w wyborze tego konkretnego producenta. Nie dość że swoim zakupem wspieramy rozwój Polskiej marki...
Dylemat wydaje się tak stary jak same motocykle. Jak spakować się na motocykl? Ten problem towarzyszył zapewne pierwszym riderom już w początkach motocyklizmu. My widzimy po ilości pytań które do nas trafiają że pozostaje aktualny również i dzisiaj. Ten artykuł może przydać się zwłaszcza młodym adeptom motocyklowego rzemiosła. Starzy wyjadacze mają zapewne swoje sprawdzone sposoby na przytwierdzenie bagaży do swoich maszyn...
Trzy elementy techniczne w mojej ocenie w kluczowy sposób wpływają na bezpieczeństwo na motocyklu. Są to opony, hamulce i zawieszenie. Gumy to jedyny podczas jazdy element styczności motocykla z podłożem. Zawieszenie, często niedoceniane, pozwala nie tylko lepiej tłumić nierówności, jego właściwa praca zapewnia również lepszy kontakt z podłożem i przekłada się znacząco na długość hamowania. Trzecim elementem są hamulce którymi się dzisiaj zajmiemy. Bez nich bowiem najlepsze opony i zawieszenia nie uratują nam skóry.
Jesteśmy konserwatystami w sprawach bezpieczeństwa na motocyklu. Nie uznajemy półśrodków i nie lubimy jak ktoś dorabia sobie dziwne teorie w spawach oczywistych. Pomimo usilnych prób nikt do tej pory nie wymyślił kasku bezpieczniejszego niż kask integralny. Czyli kask pełny z podbródkiem będącym elementem stałym kasku. To stwierdzenie nie jest na wyrost i nie podlega żadnej dyskusji...
Zacznijmy od wyjaśnienia pewnej nieścisłości. Wiele osób podczas rozmów o motocyklach wspomina o synchronizacji gaźników. Albo synchronizacji wtrysków. Tymczasem to nie wtryski i gaźniki podlegają synchronizacji, a przepustnice...
Nigdy nie lubiłem tego uczucia. Jedziesz do sprzedawcy który chce sprzedać ci swoje dwa koła. I bez względu na to czy jest to pospolity handlarz czy motocyklista, to nigdy nikt nie da ci gwarancji że sprzedawany motocykl nie ma wad ukrytych które sprawić mogą że wkrótce stanie się kwietnikiem. Po wielu latach motocyklowych zakupów zgromadziłem jednak garść zupełnie subiektywnych doświadczeń którymi się z wami dzielę. Oby wywołały w was refleksję która pozwoli uniknąć zakupu miny.
Zastosowane we współczesnych motocyklach układy ładowania należą do stosunkowo prostych i bezobsługowych. Warto jednak przy samodzielnej próbie zdiagnozowania problemów z układem ładowania poświęcić chwilę na diagnostykę i nie zakładać od razu że winnym nie odpalenia motocykla jest tylko akumulator.
Komfort i bezpieczeństwo jazdy na motocyklu zależy w dużej mierze od naszej pozycji jaką przyjmujemy podczas jazdy. Tą zaś kształtują punkty w których stykamy się z motocyklem. Podnóżki, kanapa i kierownica. O ile można dokonać zmiany kanapy na taką o innej wysokości, czy zmienić podnóżki na większe i stabilniejsze, o tyle najbardziej rewolucyjnych zmian dokonać możemy w obrębie ...
Elementem eksploatacyjnym który często ulega zużyciu w naszych motocyklach jest sprzęgło. W motocyklach spotykane zazwyczaj sprzęgła mokre....
Piach, błoto, woda i ciągła zmiana obciążeń. Nie oszukujmy się, zestaw napędowy w motocyklu crossowym i enduro nie ma lekkiego żywota. Każdy kto używa motocykla w terenie zdaje sobie z tego sprawę. Dzisiaj poświęcimy trochę uwagi doborowi zestawu napędowego. Omówimy też rodzaje zestawów napędowych...
Przygotowanie motocykla do sezonu. Nieco szersze ujęcie.
Obserwując podejście motocyklistów do obsługi motocykla przed sezonem widzę od dłuższego czasu znaczący wzrost świadomości dotyczący skutków zaniedbań tej kwestii. Mnogość poradników, coraz więcej osób doświadczonych w obsłudze motocykli i sama popularność motocykli wpływają na coraz lepszy obraz stanu technicznego naszych maszyn...
Wielu motocyklistów pamięta jeszcze czasy kiedy demontowało się łańcuchy celem „wykąpania” ich w rozgrzanym towocie. Celem takich operacji było zaaplikowanie smaru do pracujących elementów łańcucha, czyli pomiędzy sworzeń a tulejkę. Te czasy mamy jednak za sobą a to dzięki jak się dzisiaj wydaje banalnemu ...