Objawy zużycia zestawu napędowego w motocyklu zazwyczaj wyglądają podobnie. Łańcuch zaczyna głośno pracować, często na skutek nie równego rozciągnięcia łańcuch nie daje się poprawnie wyregulować, zęby na zębatce potrafią robić się ostre, a łańcuch odciągnięty od dużej zębatki na godzinie "trzeciej" odchodzi na tyle daleko że powstaje całkiem wyraźna odległość pomiędzy zębatką a łańcuchem. W opisanej sytuacji należy uznać że zestaw napędowy uległ zużyciu i wymaga wymiany. Prawidłowa wymiana zestawu napędowego polega zawsze na wymianie wszystkich trzech współpracujących ze sobą elementów, a więc zarówno łańcucha jak i obydwóch zębatek.
W naszej ofercie znajdują się łańcuchy i zębatki czołowych japońskich marek. Stawiamy tutaj głównie na łańcuchy D.I.D. I zębatki sunstar. Większość zestawów skomponowana jest zatem na tych topowych komponentach. Znajdziesz również w naszej ofercie łańcuchy RK, Afam a z bardziej popularnych KMC i YBN. Często też oferujemy najbardziej popularne zębatki JT sprockets, a także supersporox.
Jak prawidłowo dobrać łańcuch do mojego motocykla?
Prezentowane przez nas zestawy napędowe są w odpowiedni sposób skonfigurowane pod kontem potrzeb danego modelu motocykla. Kupując zatem masz pewność że zestaw napędowy legitymuje się wystarczającą odpornością na rozciąganie dla danego typu maszyny.
Jakie typy łańcuchów D.I.D mam do wyboru?
Firma DID produkuje obecnie dwa typy łańcuchów do motocykli szosowych. Są to łańcuchy o oznaczeniu VX, czyli łańcuchy X-ringowe wzmocnione, oraz łańcuch ZVM-X, hiper wzmocnione łańcuch X-ringowe o najwyższej wytrzymałości. Te dwa typy łańcuchów produkowane są w trzech szerokościach, 520, 525 i 530(50). Pierwszy z łańcuchów, VX, znajdzie zastosowanie we wszystkich popularnych motocyklach, nawet do litra pojemności(w przypadku najszerszego łańcucha 530), zvmxa zaś stosujemy do ciężkich motocykli turystycznych, do maszyn sportowych i wszędzie tam gdzie obciążenia są znaczne, a przebiegi duże.