Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów całego układu hamulcowego w motocyklu. Element który ma bezpośrednie przełożenie na nasze bezpieczeństwo na motocyklu i który możemy dowolnie wymieniać dostosowując pod swoje oczekiwania i styl jazdy. Klocki jako element cierny ma kluczowe znaczenie dla długości hamowania. Biorąc pod uwagę że motocykl z prędkości 100km/h zatrzymuje się po 40 metrach, ale już z 200km/h motocykl potrzebuje na to często ponad 160 metrów. Przy tak długiej drodze hamowania każdy metr może być na wagę naszego życia, a zaoszczędzenie kilku metrów najłatwiej osiągnąć stosując najwyższej jakości okładziny.
Zasadnicza różnica w jakości klocków polega na rodzaju zastosowanych materiałów do ich wykonania. Wyróżniamy klocki organiczne, które zazwyczaj są czarne, oraz sintermetaliki, nazywane potocznie spiekami. Te drugie odróżnia kolor, który zazwyczaj jest złoty.
Klocki organiczne wykonane są z materiałów zawierających między innymi węgiel. Taki klocek szybki się nagrzewa daje niezłą dozowalność już od samego początku hamowania. Jest też zazwyczaj stosunkowo tani. Ma jednak tą wadę że już po kilkukrotnym ostrym hamowaniu traci swoje właściwości i hamulce potrafi być znacznie mnie wydajny.
Klocki sintermetaliczne wykonane są z zupełnie innego materiału. Głównym składnikiem jest domieszka miedzi. Klocki te są słabiej dozowalne w sytuacji gdy nie są nagrzane, ale mają tą ogromną zaletę że są praktycznie odporne na fadding, czyli spadek skuteczności hamowania po kilkukrotnym agresywnym użyciu i drastycznym wzroście temperatury.
W naszej ofercie znajdziecie zarówno topowe klocki Japońskiego Vesraha, jak też tańsze zamienniki z włoskie Brenty. Dla miłośników motocykli terenowych mamy pełną ofertę klocków Delta.